حكايه حب
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

حكايه حب

لمن يملك الحب ولا يستطيع النسيان

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

يا سلطان السلاطين رجالتك راحت فين

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
ma6_b0y
مشرف ادارى
ma6_b0y

ذكر
العمل/الترفيه : رجعت للكلية يعنى فاضى
المزاج : ميت فل واربعتاشر
مزاجى : يا سلطان السلاطين رجالتك راحت فين 3010
البلد : يا سلطان السلاطين رجالتك راحت فين Male_e10

يا سلطان السلاطين رجالتك راحت فين Empty
مُساهمةموضوع: يا سلطان السلاطين رجالتك راحت فين   يا سلطان السلاطين رجالتك راحت فين Icon_minitimeالثلاثاء مارس 25, 2008 2:38 pm

إليكم نص آخر حكايه سمعتها من جدتى قبل ما أودع مرحلة المعيلة
الميكروفون دلوقتى مع جدتى أتفضلى ياتيتا:
"كان ياما كان ياسعد يإكرام .. كان فيه زمااان بلد فى أبعد مكان إسمها( طناشستان) وبيحكمها سلطان إسمه (كوكو) ومراته اسمها السلطانة (سوسو) وعنده ولدين الأمير (جو جو) والأمير (عوعو)
-وياترى ياتيتا السلطان (كوكو) كان بيحكم (طناشستان) بالحديد والنار زى بتوع اليومين دول؟؟
تيتا:لأ بالمصاصة والبزازة!! .. طبعا بالحديد والنار يا فالح .. (كوكو) ده توأم سلاطين كتير فى المنطقة عندنا .. المهم السلطان (كو كو) كان سيد قراره وكلمته ما تنزلش الأرض أبدا .. لكن ياحرام خلاص عجّز وعاوز يستريّح بس فى نفس الوقت ( قصريّة) الحكم متطلعش برة الأسرة الحاكمة .. راح منادي على الأمير(جو جو)
السلطان (كوكو): شوف يا (جوجو) يا ابنى أنا بقالي ييجي 25 سنه حاكم (طناشستان) وآن الأوان إنى أستريّح وإنت اللى تحلب - بمعنى تحكم - البلد مكانى.
الأمير( جوجو): بس يا بابا إنت عارف .. أنا لخمه قوى فى الحاجات دى.
السلطان (كو كو): ولا يهمّك يابطل ما أنا أول ما حكمت كنت ألخم منّك لكن ببركة دعا الوالدين وببركة طقم المبخراتية - يقصد المنافقين اللى حواليه - بتوعى أكلت بعقل الشعب حلاوه بالقشطة ولبّسته العمّة
الأمير( جو جو) منفعلا:لأ يا بابا أنا مسمحش لنفسى إنى أحكم البلد بالشكل ده .. أنا مسمحش لنفسى إنى أحتفظ بالمبخراتيه بتوعك .. شعبى يقول عليّا إيه؟ بخيل .. مش قادر يجيب طقم مبخراتيه جديد؟؟ .. أنا عندى مبخراتيّه مودرن .. أجدد حاجه موجودة فى السوق .. والشغل بتاعهم ما يخرش الأرض أبدا.
السلطان (كو كو): ودول شوفتهم فين؟ الأمير : كانوا عاملين حالة حوار فى السوق وعجبونى خالص.
السلطان(كوكو): خلاص أنا موافق .. بس 3 كتير قوي وحيكلّفونا كتير وإنت على وشّ جواز.. وأولى بالقرشين اللى معانا .. إحنا نعملّهم إختبار ونختار منهم واحد.

وبعد3 أيام دخل الـ 3 شبّان على سلطان (طناشستان).
المبخراتى الأول: محسوبك (زفة) ..زفة ليك تفه على اللى يعاديك.
المبخراتى التانى: محسوبك (هتيف) .. يخلّي الناس تهتف بإسمك فى الشتا والصيف.
المبخراتى التالت: محسوبك (أبو وشّين) .. تخصص ضرب أسافين .. فى الجماعة المحظورة أم سيفين.
الساطان(كوكو): شوفوا ياشطّار أنتو دلوقتى فى فترة اختبار وأنا واحد بس منكم هختار.. بسرعه كل واحد منكم يركب حمار .. ويلفّ بين الديار .. ويقنع الناس إن ابنى هوّ شمس الشموس وبقيّة البشر جايين من ورا الجاموس واللى هيقول لأ لإبننا هيبقى فى عنينا جاسوس.

ومفيش تلت ساعة إلا ورجع الحمير من غير البهوات التلاتة الحمار الأول ودانه اتقطت والتانى نص ديله طاير والتالت ماشى بيعرج.والسؤال دلوقتى للمشاهدين فى المنازل .. ياترى ليه المبخراتيه التلاته مرجعوش ياترى الشعب عمل فيهم إيه؟؟؟
sultan hasssan
مشرف ادارى
sultan hasssan

ذكر
العمل/الترفيه : سوفتجى
المزاج : يعنى ايه مزاج؟؟؟؟

مُساهمةموضوع: رد: يا سلطان السلاطين رجالتك راحت فين   يا سلطان السلاطين رجالتك راحت فين Icon_minitimeالجمعة مارس 28, 2008 12:33 pm

بسم الله الرحمن الرحيم ممكن اجاوب سعادتك

يعنى بصراحه انا بشكر الست تيتك على حكاياتها الظريفه دى

بس فى نقطه سعادتك ان المبخراتيه الجداد لسه ورور ومحدش عارفهم اصلهم تعليم امريكانى وميعرفوش دماغ الفول الطناشستانى .. عشان كده اختفوا فى ظروف غامضه انما بقى المبخراتيه القدام فدول بيناهم وبين الشعب الطناشستانى عشره عمر .. يعنى الواد الطناشستانى من دول يتولد مايلقيش غير وش سعاده السلطان كوكو والمبخراتيه بتوعه فصعب انهم يغيروا من المبخراتى القديم للمبخراتى الجديد

بس فيه حل سعادتك عشان المبخراتيه الجداد يعرفوا يشتغلوا انهم يقللوا كميه الفول بالتدريج ويزودوا كميه الهمبورجر والمايونيز شويه بشويه هتلاقى التركيبه المخيه للمواطن الطناشستانى اتغيرت وبقى مواطن طناشيتانى متأمرك

والسلام عليكم
ملاك الحب

ملاك الحب

ذكر
العمل/الترفيه : شغال مدير عام نفسى
المزاج : كابتشينو مش ابو رغوه
مزاجى : يا سلطان السلاطين رجالتك راحت فين 3410
البلد : يا سلطان السلاطين رجالتك راحت فين Male_j10

مُساهمةموضوع: رد: يا سلطان السلاطين رجالتك راحت فين   يا سلطان السلاطين رجالتك راحت فين Icon_minitimeالثلاثاء أبريل 01, 2008 1:40 pm

انا معرفش الواد ده ولا عمرى شوفته
ma6_b0y
مشرف ادارى
ma6_b0y

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: يا سلطان السلاطين رجالتك راحت فين   يا سلطان السلاطين رجالتك راحت فين Icon_minitimeالثلاثاء أبريل 01, 2008 4:21 pm

انت عندك حق ياسيادة السلطان حسن

دماغ سلاطينى فعلا

اشكرك على المرور

وانت كمان ياملاك
اشكرك على المرور وكمان على انك تتبرى منى

miss.rama

miss.rama

انثى
مزاجى : يا سلطان السلاطين رجالتك راحت فين 4010
البلد : يا سلطان السلاطين رجالتك راحت فين Male_j11

مُساهمةموضوع: رد: يا سلطان السلاطين رجالتك راحت فين   يا سلطان السلاطين رجالتك راحت فين Icon_minitimeالإثنين مايو 05, 2008 7:42 am

]اظن الشعب اتغدى عليهم ههههههههههههههه وبالهنا والشفا يا سلطان السلاطين رجالتك راحت فين 22641
ma6_b0y
مشرف ادارى
ma6_b0y

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: يا سلطان السلاطين رجالتك راحت فين   يا سلطان السلاطين رجالتك راحت فين Icon_minitimeالأربعاء مايو 07, 2008 10:28 am

نظرية برده يا ميس رنا

مشكورة على الرد

يا سلطان السلاطين رجالتك راحت فين
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-